Klik daarna onder e-mail het bolletje voor Een nieuwe e-mailaccount toevoegen aan.
Klik vervolgens op Volgende.
Kies bij servertype IMAP (POP3 kan ook, maar is alleen in specifieke gevallen handig)
Klik op Volgende.
Vul achter Naam uw eigen naam in. Deze naam wordt bij de ontvangers van uw e-mail getoond als afzender.
Zet achter E-mailadres uw eigen e-mailadres.
Achter Server voor inkomende e-mail (IMAP) en Server voor uitgaande e-mail (SMTP) zet u beide mail.initfour.nl.
Vervolgens vult u bij Gebruikersnaam en Wachtwoord de inloggegevens van uw e-mailaccount in. Let er op dat een gebruikersnaam iets anders is dan een e-mail adres.
Klik op Meer instellingen....
Ga naar het tabblad Server voor uitgaande mail.
Vink het vakje voor Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.
Kies voor Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.
Ga vervolgens naar het tabblad Geavanceerd.
Kies onder Inkomende e-mail (IMAP) voor SSL/TLS met poortnummer 993 of 'Start TLS' met poort 143.
Kies onder Uitgaande e-mail (SMTP) voor poort nummer 587 en 'STARTTLS' uit het afrolmenu.
Klik vervolgens op Ok en in het venster e-mailaccounts op Volgende.
De procedure is voltooid. Klik op Voltooien.
U kunt nu het beste even controleren of alles naar behoren werkt. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar een e-mailadres (van uzelf of van iemand anders) buiten Initfour. Vanaf dat e-mailadres dient er vervolgens een bericht terug gestuurd te worden naar uw e-mailadres bij Initfour.
Soms wil een virusscanner meekijken met uitgaande berichten. Omdat de e-mail verstuurd moet worden via een beveiligde verbinding (TLS) is dat niet mogelijk. Hierdoor kan de virusscanner de verbinding verbreken en is het dus helemaal niet meer mogelijk om e-mail te versturen. U kunt hiervoor het beste even kijken bij de instellingen van uw virusscanner.